השיטות והטכניקות שבהן אתה משתמש כדי לקדם מוצר או שירות באינטרנט, ייפלו תחת שיווק דיגיטלי. בדיוק כמו שיווק מסורתי, המטרה העיקרית שלו היא למשוך קהל ולייצר לידים.
לשיווק דיגיטלי יש תחומים רבים כולל מדיה חברתית, מנועי חיפוש, דוא"ל וכו '. עם הזמן, המורכבות והחשיבות של תפקידי שיווק דיגיטלי גדלו גם הם.
זהו תחום שמתפתח ללא הרף, כך שהטכניקות שהיו יעילות לפני כמה שנים עשויות שלא להיות שימושיות כיום. כמשווק דיגיטלי, תשתמש במספר כלים וטכניקות כדי לקדם עסקים.
מהן הזדמנויות הקריירה בשיווק דיגיטלי?
כפי שהזכרנו קודם לכן, שיווק דיגיטלי הוא מגזר רחב עם מגוון מגזרים נוכחים בו. לכן, בין אם אתה אדם יצירתי או טכני, תמצא משהו לעצמך בתחום זה לא חייבים לקחת קורס שיווק דיגיטלי אך מומלץ להכיר את התחום כי כל אחד צריך לשווק את העסקים שלו מתשיהו
הנה כמה מכישורי השיווק הדיגיטלי הבולטים ותפקידיהם:
אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
גוגל מקבלת כ-60,000 חיפושים בשנייה מדי יום. אנשים מחפשים בפלטפורמות האלה כדי לקבל תשובות. ובעזרת SEO, אתה יכול לוודא שכאשר הם מחפשים משהו שקשור לאתר שלך, הם מוצאים אותו.
עסקים מתמקדים ב- SEO כדי להשיג יותר תנועה לאתרים שלהם. אם הקהל שלך הוא עצום, אז אתה יכול לקבל יותר לקוחות גם כן.

קידום אתרים תלוי במספר גורמים כגון מהירות הטעינה של האתר, אופטימיזציה של מילות מפתח וכו'. כמנהל SEO, תצטרך לזהות את הסיבות מדוע האתר שלך מתפקד בצורה גרועה מבחינת SEO ולתקן את אותו הדבר.
SEO לוקח זמן להראות תוצאות אבל דירוג טוב יותר ב- SERPs יכול לעזור בחיזוק המותג וליצור מודעות רבה יותר.
שיווק במדיה חברתית social media
פלטפורמות מדיה חברתית הן מכרה זהב למשווקים דיגיטליים. קחו לדוגמה את פייסבוק, שלה כ-2 מיליארד משתמשים חודשיים. גם לפלטפורמות מדיה חברתית אחרות יש מיליוני משתמשים בכל רחבי העולם.
פלטפורמות אלה מאפשרות למשווקים ללכת לאן שהקהלים נמצאים. הם יכולים לתקשר ישירות עם הלקוחות הפוטנציאליים שלהם וליצור עוקבים משגשגים עבור המותג שלהם. לדוגמה, וונדי'ס מפורסמת בזכות הציוצים השנונים שלה.

ככל שהציוצים שלהם הופכים פופולריים בקרב משתמשי טוויטר, גם הפופולריות של המותג שלהם עולה. בדרך זו הם מסוגלים לשמור על קשר עם הלקוחות שלהם ולהציע חוויה טובה יותר לאותו הדבר.
משווקים דיגיטליים צריכים לבצע משימות כאלה ולנהל את נוכחות המדיה החברתית של לקוחותיהם.
שיווק תוכן
שיווק תוכן מתייחס ליצירה וקידום של תוכן בעל ערך עבור הקהל. זה עוזר ביצירת אמון בקהל ומשיכת מבקרים חדשים.
כל התוכן שאתם רואים ברשת, בין אם זה מאמר בבלוג או סרטון יוטיוב, הוא תוצאה של שיווק באמצעות תוכן. מותגים יכולים לעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלהם על ידי פתרון הבעיות שלהם בחיים האמיתיים באמצעות תוכן באיכות גבוהה.
כמשווק דיגיטלי, תצטרך לתכנן, ליצור ולקדם את התוכן עבור מותגים שונים. תצטרך גם לזהות איזו צורת תוכן תהיה מושלמת עבור החברה, כמו גם אילו פלטפורמות יתאימו לה ביותר.
שיווק תוכן פופולרי בעיקר בקרב משווקי B2B. בלוגים של חברות שונות כולל אאוטבריין וניל פאטל הם דוגמאות נהדרות לשיווק תוכן.
תפקיד זה דורש יצירתיות והבנה ברורה של דרישות המותג.
שיווק במייל
חברות משתמשות בשיווק בדואר אלקטרוני הן לשיווק יוצא והן לשיווק נכנס. הם מפרסמים מודעות בהודעות דוא"ל כדי להגיע ללקוחות היכן שהם נמצאים. והם יוצרים ניוזלטרים בדוא"ל כדי להפוך עוקבים ללקוחות.
כמשווק דיגיטלי, תצטרך להגדיל את מספר ההרשמות לניוזלטרים, ליצור תוכן משכנע לניוזלטרים ולהמיר את המנויים ללקוחות.
דואר אלקטרוני הוא עדיין אחד הכלים המקוונים החזקים ביותר ליצירת לידים. זו הסיבה שחברות כל כך תלויות בשיווק בדואר אלקטרוני. תצטרך גם להכיר את כלי השיווק בדואר אלקטרוני השונים כגון MailChimp.
הנ"ל היו רק מעטים מהמגזרים הרבים הקיימים בשיווק דיגיטלי. כל אחד מהם עוזר למותג בצורה ייחודית וכמשווק דיגיטלי, תצטרך לשלוט בהם.
סיבות לבחור בקריירה בשיווק דיגיטלי:
הכל עובר דיגיטציה. חברות בכל המגזרים מתמקדות בפיתוח נוכחות מקוונת חזקה.
ולשם כך, הם מגייסים משווקים דיגיטליים. בשיווק דיגיטלי הצמיחה בקריירה היא גם מהירה. זו הסיבה שכל כך הרבה אנשים בוחרים בקריירה בשיווק דיגיטלי.
הנה כמה סיבות אחרות מדוע כדאי ללמוד מיומנות זו:
ביקוש גבוה למשווקים דיגיטליים
כ-69% מהחברות התכוונו להעסיק יותר משווקים, על פי דו"ח של Marketing Hiring Trends.
עוד עולה מהדו"ח כי קיים פער ניכר בין ההיצע והביקוש של אנשי השיווק הדיגיטלי. הביקוש עמד על כ-59%, אך ההיצע עמד על 19% בלבד.
המשמעות היא שחברות מתות להעסיק משווקים דיגיטליים. ולמידת מיומנות מבוקשת אף פעם לא מזיקה. זה רק אומר שאתה יכול לקבל עבודות בשכר טוב יותר עם יותר אבטחה לאחר לימוד מיומנות כה מבוקשת.
לימודי שיווק דיגיטלי
כישורי השיווק הדיגיטלי ימשיכו לראות עלייה בביקוש בעתיד הקרוב. למה?
וזאת משום שהכלכלה הדיגיטלית צומחת פי 10 מהר יותר מהכלכלה הלא מקוונת.
ישנן סיבות רבות מדוע כישורי שיווק דיגיטלי ימשיכו לעלות בביקוש. חברות יודעות עד כמה האינטרנט והפלטפורמות הדיגיטליות מועילים. שיווק דיגיטלי מאפשר להם להגיע לקהל רחב יותר, להרחיב את העסק שלהם עוד יותר ולייצר יותר הכנסות.
הקמת עסק באינטרנט, הפעלת קמפיינים פרסומיים, פיתוח אסטרטגיות תוכן הן חלק מהמשימות שמומחה שיווק דיגיטלי עושה כדי לספק תוצאות כאלה.
אבל בלי אנשי שיווק דיגיטלי מיומנים, הם לא יכולים לבצע את המשימות האלה. לכן הביקוש למיומנויות אלה ימשיך לגדול.